*STOLT över att vara kines och adopterad

Ja, hej ;P
Och nej jag skulle ju inte blogga för jag
pallade inte, men asså nu hade jag lust att blogga i alla fall. XD

Som de flesta vet så är jag kines och jag är jävligt stolt över det...eller jag
var det innan i alla fall.
Jag stör mig på alla som säger att jag inte är det. Typ alla säger ju
såhär jag är 25% de och 50% de. De kan inte språket, de har aldrig ens
varit i detta land, utan deras mormor kanske är typ turk, japan, spansk,
eller vad de nu är, och därför är de typ 25% av det. I så fall är jag 100% kines!
Mina biologiska föräldrar är kineser. Okej, jag är svensk medborgare och
har två svenska föräldrar och så, men ingen kan säga att jag inte är
kines. Jag var stolt över att vara kines tills jag började femman, då var
detta tydligen något dåligt, och jag skulle vara så jävla svensk. Och
alla ni som ska försvara och såga jo, Alizze är svensk, kan bara lägga av,
jag kan prata själv!!!

Sedan att jag är adopterad har jag inget problem med. Det ända
jobbiga är när folk frågar om jag inte vet vilka mina "riktiga" föräldrar är.
Vadå, är inte mina föräldrar "riktiga" då? Och så är det också jävligt
jobbigt när andra ska berätta min historia, det tror liksom
att de vet allt. Om någon frågar om typ frågar mig om hur det är att vara
adopterad eller hur det var när jag hämtades om mina föräldrar, så
ska någon annan svara..."Hon kanske inte vill prata om det" eller "det var si och så, bla bla bla osv...".
Jag kan prata själv!

Bara så ni vet så har jag inget emot att vara kines och adopterad, det är ni i min omgivning som har gjort detta till något dåligt, ingen annan!
Puss till alla er som orkade läsa♥


Kommentarer
Skrivet av: Anonym

jobbigt med personer som tror att man inte kan prata själv, vet hur det känns... är inte adopterad då men har LKG.

2012-03-08 @ 21:14:48
URL: http://idahtt.blogg.se/
Skrivet av: Sandra

Vet hur de känns! Jag e oxå adopterad från Kina

Ibland säger mina kompisar de till andra o då frågar dom typ: "sandra e du från Kina?" Och jag säger ju lixom ja för att jag e ju de! Och ibland kanske nån frågar om jag vet vilka mina biologiska föräldrar e! Jag säger ju så klart att jag inte vet! Oxå får jag en fråga väldigt ofta ifall jag kan säga nått på kinesiska! O de kan jag ju nt säger jag! stör mig så mkt på den frågan!-.-

Fin blogg förresten och hoppas du får en bra dag! :)

Besök gärna min blogg! ;)

2012-03-09 @ 12:22:21
URL: http://sweetmesandra.bloggplatsen.se
Skrivet av: Sophie - miss Trucker ☆

Klart man ska vara stolt över sitt ursprung, helt klart. Tycker det är bra att du står på dej att du kan prata för dej själv och för de jobbiga frågor du kan få, go girl =)

2012-03-09 @ 13:03:20
URL: http://sophiemargareta.blogg.se/
Skrivet av: Hannah

höhö, jaa, det är jobbigt att folk hela tiden ska säga och förklara "åt" dig, vet hur det känns, fast jag inte är adopterad, men ja, bra skrivet <3

2012-03-09 @ 15:26:11
URL: http://somethiing.devote.se
Skrivet av: Anonym

Asså jag håller verkligen med! Jätte bra skrivet ur ett bra perspektiv. Har upplevt det mesta av det själv och så...

2012-03-09 @ 21:53:25
URL: http://lovelakridz.devote.se
Skrivet av: Clara

Hej din blogg är jätte fin :) Hoppas din helg blir bra, vad ska du hitta på? :)

2012-03-10 @ 09:03:14
URL: http://clarajo.blogg.se/

Innan du kommenterar:
- LÄS INLÄGGET innan du kommenterar.
- Skriv inte t.ex, Hej, hur är det? Kolla gärna in min blogg och släng in en kommentar!
- Om du kommenterar anonymt så kan jag spåra dig med ditt IP-nummer.
- Om du ska kritisera, fyll i alla fälten (namn, e-postadressen och om du har, blogg) och stå för det du skriver. Att komentera anonymnt är fegt!
- Jag är oftast intresserad av länk-/bloglovin-byten.

Kommentera sötnows!:

Ditt söta Namn:
Kom ihåg mig, för jag återkommer

E-postadress: (ingen annan än jag som ser)

Din blogg/Hemsida:

Skriv något fint♥:

Trackback
Pinga Frisim bloggping Blogglista.se Personligt Personligt bloggar länkkatalog Favoritlistan.se Google Ping

Follow on Bloglovinbloglovin RSS 2.0